top of page

4 עצות לפני שניגשים למעצב תעשייתי

החלטתם על פיתוח מוצר חדש עם מעצב תעשייתי? הנה כמה עצות לפני שמתחילים.


שלב הרעיון

לפני שניגשים ליצור דבר מה, בין אם הוא פיזי או וויזואלי, הוא קודם כל נוצר אצלנו במחשבה ורק אז מיישמים אותו כמניפסט לאותו הרעיון.

אחת הנקודות החשובות בשלב זה של פיתוח הרעיון, הוא לתעד כל שלב, כי כל חלק תורם להצלחתו ומה שאתם זוכרים היום יתכן וישכח מחר. ישנה נטייה לעשות תכנון רב בעל פה או בתהליך מחשבתי, וזה מצוין, אבל כל דבר שלא רשום בבחינת לא קיים.

אז בין אם מדובר בעיצוב חדש ופורץ דרך או בין אם מדובר במנגנון משוכלל שאמור לפעול בצורה מסוימת, חשבתם על זה? תכננתם? יופי. עכשיו קחו דף נייר או לפטופ ותכתבו את זה.


עצה ראשונה

חשבתם על מוצר שמטרתו לייצר משהו או לגרום לפעולה מסוימת שתעזור לקהל שהמוצר מיועד לו? תרשמו ותתעדו הכל.

תיעוד יכול להיות בכתב, מצולם, עשוי מדגם תלת ממדי וכן הלאה, והתיעוד יעזור לכם לזכור את הצעדים שיש לכם לעשות כדי להביא את המוצר לשלמותו.

עוד נקודה חשובה לפני שממשיכים, תעשו סקר שוק כדי לראות אם המוצר שלכם מסקרן את הנשאלים בסקר ונסו באותה הזדמנות לשער לאיזה קהל הוא הכי יתאים.

אם אתם כבר יכולים לצפות כמה מהלכים קדימה, אפשר בשלב זה גם לבדוק האם הוא יוכל להתאים גם למדינות נוספות מחוץ לישראל הקטנה. רוטב המוצרים הפיזיים עלותם גבוהה ולא שווה לייצר רק עבור ארץ קטנה כמו ישראל. אז בהחלט שווה לכתוב בתוכנית העסקית שבכוונתכם לשווק את המוצר לעוד מדינות.

ומהו המכשול הגדול ביותר שעומד בפני יזמים?

הפיתוח והשיווק.

רבים האנשים שבשלב כזה או אחר בחיים, מרבים לחשוב על "רעיון מבריק" כזה שעשוי לתרום ולקדם את טכנולוגית, רפואית או בכל מובן אחר. הבעיה היא שרוב האנשים לא יודעים מה עושים עם רעיון למוצר או למיזם חדש וכיצד לקדם אותו לעבר עסק מצליח.



עצה שנייה

אחרי שתיעדתם כל חלק וכל מחשבה ראו רעיון על המוצר החדש, מגיע השלב של רישום המוצר כפטנט. לא תמיד ניתן לבקש פטנט ולא על כל סוג של מוצרים, עם זאת שווה לבדוק אצל בודק פטנטים מקצועי האם יש IP מסוים עליו ניתן להגן משפטית.

אנחנו מציעים שאף על פי שעוד אין לכם פטנט, אל תחששו לספר על המוצר החדש שלכם. מניסיוננו הסיכוי שמישהו "יגנוב" מכם את הרעיון הוא נמוך עד אפסי.

עד שתבדקו את הפטנט אצל אדם שמומחה בתחום זה, תוכלו בינתיים לעשות חיפוש נרחב במנועי החיפוש עבור מוצר זהה או דומה. זה אינו תחליף לאיש מקצוע רציני שיעשה עבודה מעמיקה יותר בהמשך, אבל זו התחלה טובה.

במידה ותוכלו למצוא בודק פטנטים שגם מתמחה בעריכת דין יתכן שתוכלו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת ולערוך אצלו גם את ההסכמים המשפטיים הראשוניים של עובדי החברה, גיוס הכספים וכו'.


עצה שלישית

ברגע שיש לכם את הרעיון למוצר על נייר והגנתם עליו, הציע זמן לתכנן אותו אצל מעצב תעשייתי מוכשר ובעל ניסיון בתחומו.

פיתוח מוצר זה לא דבר קל או פשוט, לכן רצוי למצוא מעצב תעשייתי שיעזור לכם גם בצד התפעולי וגם בצד האסתטי של המוצר.

בין אם אתם צריכים לבנות דגם ראשוני, שיעזור לכם להבין יותר טוב את פעולת המוצר ובין אם אתם צריכים לעשות עבודת פיתוח מוצר ארגונומית או תפעול המוצר - מעצב תעשייתי מוכשר יוכל להיות לעזר בכל השלבים הנדרשים.

עיצוב מוצר מוצלח בשלב הזה יעזור לכם לעבור את השלבים הבאים ביתר קלות (גיוס כספים לדוגמא).


עצה רביעית

ברגע שהוכחתם שהמוצר שלכם עובד היטב והשגתם את המימון הדרוש לפיתוח מוצר, הגיע הזמן להתחיל בעיצוב התעשייתי.

המעצב התעשייתי אותו בחרתם יוכל לכוון אתכם להתאימו לקהל היעד האופטימלי, למצוא את החומרים הנכונים עבור המוצר החדש, וכמובן שגם להפוך אותו לאטרקטיבי ולכזה שיימכר היטב בחנויות.

בעבר, שלבי העיצוב האלו היו נעשים על ידי מהנדסים שתוך כדי עבודת ההנדסה הקדישו רק פרק זמן קצרצר לחוויית המשתמש ולעיצוב המוצר. כיום מעצב תעשייתי הוא בעל מקצוע נדרש ונחשק, כזה שאף מוצר לא יוצא אל השוק בלעדיו.







תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page