top of page

מה עושים עם רעיון? השלבים מרעיון למוצר ועד לעסק מצליח

אם גם אתם נכללים בין האנשים שקיים בהם רצון עז להגשים את הרעיונות שצצים להם בראש, המאמר הבא הוא בדיוק עבורכם.


מה עושים עם רעיון - וכיצד מוציאים לפועל רעיון מוצלח


רבים האנשים שבשלב כזה או אחר בחיים, מרבים לחשוב על "רעיון מבריק" כזה שעשוי לתרום ולקדם את טכנולוגית, רפואית או בכל מובן אחר. הבעיה היא שרוב האנשים לא יודעים מה עושים עם רעיון למוצר או למיזם חדש וכיצד לקדם אותו מרעיון למוצר ועד לעסק מצליח.


הבעיה מתחילה כאשר הרעיון נשאר רק בגדר - רעיון, והדרך להגשמתו, נראית מסובכת עד מאוד,

מלאת בירוקרטיות מתישות, אינטגרציה בין מערכות שונות ובעיקר, השקעה כספית לא קטנה.


בדיוק מהסיבה הזאת, נדגיש במאמר הבא את הצעדים הנדרשים על מנת שהרעיון המדהים שלך, אכן יהפוך למציאות.


רעיונות הופכים למציאות כאשר נולד "צורך" אותו מזהה הממציא ועבורו הוא מוצא פתרון יעיל, מהיר ואפקטיבי. אולם, רעיון בלבד - זה ממש לא מספיק. ליזמים רבים יכולים להיות רעיונות מופלאים ונפלאים, אך בכדי להוציא אותם אל הפועל יש ליצור מיזם חי ונושם. הקמת המיזם היא למעשה מה שהופכת את הממציא - ליזם. הפנטזיות המדהימות לא מספיקות ובטח שלא החלומות המדהימים, כל רעיון זקוק לקטר שייקח את הרכבת ויסיע אותה קדימה.

בדרך מרעיון למוצר -כותבים אפיון

כל רעיון מוצלח מתחיל בכתיבת אפיון מוצלחת. כתיבת אפיון היא הצעד הראשון שיש לעשות בדרך להפיכת רעיון - למציאות.

רעיונות זה מדהים וחלומות זה מעולה, אך כאן אנו למעשה הופכים את הרעיון לדבר מוחשי ומציאותי הרבה יותר. את שלב האפיון מומלץ ביותר לבצע עוד בטרם התחלת את הליך פיתוח המוצר והעיצוב התעשייתי.


אפיון איכותי ואפקטיבי של מוצר יהווה "כתיאום ציפיות" ראשוני של המיזם הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה עסקית. במהלך כתיבת האפיון מבינים יזמים רבים מה בדיוק עומד מולם, מהי ההיתכנות האמיתית להגשמת הרעיון למציאות, ובנוסף, מה נדרש מהם להשקיע מבחינה מעשית וכלכלית.


במהלך כתיבת האפיון היזמים ישאלו את עצמם מספר שאלות לגבי הרעיון:

מה עומד מאחורי הרעיון, מה יהיה המוצר, מה היתרונות שלו, כיצד נוכל לקדם אותו בצורה יעילה מרעיון למוצר, מיהו קהל היעד, היכן ניתן להשתמש בו וכיצד משתמשים, מה יהיה מחיר הלקוח ומהיכן, לאילו תקנים ודרישות בטיחות על היזם להתחייב במהלך תהליך "פיתוח המוצר" ועוד המון שאלות שאנו נדרשים לתת להן מענה. במהלך בניית תהליך הפיתוח חשובה לא רק השאלה מה עושים עם רעיון, אלא גם מי אנשי הפיתוח שיעמוד לצידכם ומה סדר הפעולות שיביאו למיצוי הפוטנציאל שטמון בו.


מומלץ ורצוי מאוד בשלב כתיבת האפיון למוצר, להתייעץ ולהיעזר באנשי פיתוח, וגורמים מקצועיים רלוונטיים לייצור המוצר, כגון מהנדסים, מעצבים תעשייתיים ואנשי שיווק, בכדי לבנות מסמך אפיון מקצועי, איכותי ומעמיק שיהווה כבסיס משמעותי מאד להמשך תהליך הפיתוח.


לאחר שיצרת אפיון איכותי ומקצועי, יהיה עליך ליצור תכנית עסקית סביב הרעיון שלך.

על מנת לבנות תכנית עסקית מיטבית וייחודית יהיה עליך להתייעץ עם הגורמים הרלוונטיים, עם אנשי מפתח בתחום ולבחון מהם המוצרים המתחרים בשוק אשר דומים למוצר שלך, מהן עלויות ההוצאה של המוצר וכמה רווחים תוכל לגרוף בכל חודש ועוד פרמטרים חשובים נוספים.


לאחר שבחנת את הפן העסקי ברעיון שלך, תצטרכו לבצע שינויים כאלו ואחרים באפיון הרעיון שכתבת.



תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page