top of page

3 שלבים מהותיים בפיתוח מוצר חדש

אם ברצונכם לפתח מוצר חדש ולשווק אותו ללקוחות, ישנם שלושה שלבים עיקריים שאתם חייבים לעבור. שלבי פיתוח המוצר מתחלקים למחקר, פיתוח רעיוני ועיצוב המוצר. כעת נעבור על שלושתם בצורה מפורטת.


מחקר - כי הכל מתחיל בידע

אז יש לכם רעיון מעולה למוצר, נפלא. כעת כדי שהוא יתחיל להיות מציאותי ולקרום עור וגידים עליכם להכיר היטב את הסביבה שבה מוצר שלכם יתקיים, ללא הכרות מעמיקה עם השוק, הצרכנים והתחרות לא יהיו לכם הכלים הנכונים כדי להפוך אותו להצלחה מסחרית.

רוב המוצרים החדשים שמגיעים אל השוק לא חיים בוואקום בכל הקשור לתחרות. גם במוצרים חדשניים ביותר לרוב יש כבר שוק קיים ומתחרים שכבר מוכרים מוצרים דומים ועלינו להכיר אותם. את החוזקות שלהם, את החולשות שלהם, טווחי מחירים, קהלי יעד ועוד.

במידה והרעיון שלכם הוא חדשני במידה כזו שאין לו עוד שוק ועוד אין לו מתחרים אנחנו ממליצים לסקור שווקים מקבילים ומוצרים מעולמות דומים. אתם חייבים להתחיל להבין מה הסביבה הנכונה למכירה של המוצר שלכם וכיצד הוא יימכר בצורה הטובה ביותר לפני שתיגשו לשלב הבא - אפיון רעיוני.


אפיון רעיוני - מרעיון למוצר מתוכנן לפרטים

לאחר שהשלמתם את שלב המחקר ואתם מבינים את השוק ואת התחרות של המוצר העתידי שלכם אתם יכולים לגשת לשלב תכנון המוצר. התכנון יכול להתבצע על ידי מעצבים או על ידי מהנדסים, זה תלוי בסוג המוצר. במידה והמוצר שלכם דורש תכנון מכני מדויק או פתרונות הנדסיים מורכבים יתכן שתרצו שאת שלב הפיתוח הרעיוני יבצע מהנדס בתחומי הפלסטיקה, מכניקה או אלקטרוניקה. במידה והמוצר שלכם מתעסק יותר בחוויית משתמש, עיצוב וסטייל או בארגונומיה ייתכן ותרצו שהתכנון הראשוני ופיתוח מוצר יעשה על ידי מעצב תעשייתי.

בשלב הזה אנחנו ניגש ולמעשה "נפרק" את המוצר לחלקיו, נחשוב על צורת השימוש הנכונה ביותר, נחליט על החומרים הנכונים ביותר לייצור, טכנולוגיות ייצור מתאימות וכו'. בסיום השלב הזה אתם צריכים להבין לחלוטין כיצד המוצר עובד וכיצד משתמשים בו. לאחר שהבנתם את המוצר לעומקו אתם מוכנים לעבור לשלב הבא - עיצוב המוצר.

מוצר בסולידוורקס
תכנון מוצר בתוכנת סולידוורקס

עיצוב מוצר - מתכנון מכני למוצר נחשק

אם בשלב הקודם יכולנו לבחור בין מהנדס למעצב, אז בשלב הנוכחי של עיצוב מוצר אנחנו בהחלט נרצה שאת העבודה יבצע מעצב תעשייתי מנוסה.

ומה בעצם יעשה בשלב זה? בשלב הקודם פירקנו את המוצר כמו קוביות לגו והבנו בדיוק כיצד הוא פועל וכיצד משתמשים בו, בשלב הזה אנחנו נרצה להפוך אותו לנחשק, למוצר שאנשים ירצו לקנות ולשלם עליו ממיטב כספם. שלב עיצוב התעשייתי מנסה להבין את נפשו של הלקוח שלכם, על מה הוא מוכן לשלם? כמה הוא מוכן לשלם? כיצד הוא מדמיין את עצמו משתמש במוצר? מה הם העדפותיו הצבעוניות והחומריות? מה הם החלומות שלו? כל אלו הם עבודתו של המעצב.


סקרנו כאן שלושה שלבים, לכל שלב יש את החשיבות שלו כדי שבסוף התהליך יתקבל מוצר איכותי ונחשק. אנחנו ממליצים לכם לא לדלג על אף שלב בדרך כי לעיתים קיצורי הדרך עולים בסוף ביוקר.

יש לכם שאלה? מתעניינים בפיתוח מוצר?

מוזמנים לפנות אלינו!


תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page