top of page

כיצד מפתחים יצירתיות עסקית

האם ניתן לפתח ראש יצירתי? האם זה משהו מולד או שניתן לשפר ולפתח אותו?

המוח שלנו הוא כמו שריר, מה שנעבוד עליו ונאמת אותו הוא מה שיתחזק. לכן בכל הקשור ליצירתיות, ניתן לפתח אותה בדיוק כמו שאר הפעולות השכליות שלנו.

אז כיצד מפתחים יצירתיות עסקית? הנה כמה שיטות שיזערו לכם לפתוח את הראש.


יצירתיות בכל מיני צורות
יצירתיות - האם זו תכונה מולדת?

סיעור מוחות

נכון שכולנו דומים ולכולנו שאיפות דומות, אבל לכל אחד מאתנו עולם פנימי עשיר ושונה. כזה שספג מראות שונים וחוויות שונות לאורך השנים. אנו ממליצים להשתמש בשוני הזה כדי לפרוץ גבולות ולהעשיר את התהליך היצירתי שאתם עובדים עליו. לצורך תהליך סיעור המוחות ניתן להשתמש בקולגות מאותו התחום אם כי לעיתים עדיף להשתמש באנשים מתחומים שונים לחלוטין משלכם, כמו לעשות סיעור מוחות עם מעצב תעשייתי לדוגמא. השוני שביניכם יכול להוביל לנקודות מבט חדשות ולפריצות דרך בתהליך היצירתי.

מלבד קולגות ניתן גם להסתייע בבני משפחה ובחברים לצורך משימות של פריצת גבולות מחשבתיים והתגברות על מכשולים בתהליכי הפיתוח.


לרוקן את הראש

אנחנו מסתובבים במשך רוב שעות היום עם ראש עמוס במחשבות, זזים ממחשבה למחשבה ומפעולה לפעולה. ההתנהלות השגרתית הזו לא משרתת אותנו כאשר אנו מחפשים לצאת מהקופסא ולשוב בצורות חדשות ובפריצת הגבלות המחשבתיים שלנו.

מתודה מעניינת להתמודדות עם אתגר היא לזנוח אותו. המטרה היא לשחרר את מה שאנחנו יודעים עליו ולא להיאחז בתהליכי המחשבה שאותם עשינו עד כה ובעצם הובילו אותנו למבוי סתום.

ישנן דרכים שונות לבצע "ריקון מחשבות" כאשר ניתן לעשות זאת בביתכם או במקום בטבע, וניתן להסתייע בטכניקות מדיטציה (אפשר גם פודקאסטים מודרכים) שיסייעו לכם לשחרר מחשבות ישנות ולפנות מקום למחשבות חדשות ובתקווה גם לזוויות ראייה שעליהן לא חשבתם עד כה.


השראה - מוצרים קיימים

לא צריך בכל רגע נתון להמציא את הגלגל. העולם שלנו מחווט ומקושר באינספור דרכים דרך מערכות הדיגיטל ובלחיצת כפתור אפשר להיכנס ולחפש השראה בעשרות אם לא מאות פלטפורמות שיציגו לנו תהליכים דומים או מוצרים דומים לאלו שאנו עובדים עליהם. מומלצות במיוחד ה ה Google Images ו Pinterest. בשתיהן תוכלו לכתוב בשורת החיפוש נושא קרוב או רחוק למה שאתם עובדים עליו ולקבל עשרות ומאות תמונות מעוררות השראה שידגימו לכם כיצד רבים אחרים כבר פתרו בעיות והתגברו על אתגרים באינספור תחומים.


תרגילי יצירתיות

ניתן למצוא אונליין תרגילי יצירתיות שיסייעו לכם להוביל את רצף המחשבות למקום פרודקטיבי ומחוץ לגבולות הידועים שלכם. נתאר לכם כרגע תהליך אחד מבין רבים שאפשר לאמץ ולנסות. נניח שהנושא הוא "כיצד להטיס מטוס ללא כנפיים". אתם מעוניינים להגיע לפתרונות חדשים דרכם ניתן להטיס מטוס אך לא בדרך המקובלת. כעת נחליט שאנחנו כותבים במרכזו של דף את הכותרת הזו ולאחר מכאן חושבים על 20 רעיונות ופתרונות לבעיה הזו. אנחנו לא עוצרים עד שיהיו כתובים 20 רעיונות שונים על הדף. לא נעצור ונתמקד בכל רעיון או מחשבה חולפת, אלא פשוט כותבים אותם על הדף וממשיכים לרעיון הבא.

על הנייר יכולים להופיע רעיונות קצת מוזרים ולא שגרתיים וזה בסדר, בשלב הבא נעבור על כל הרעיונות שהתקבלו ונחליט עם אילו שווה להמשיך ואלת אילו לזנוח.


תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page