top of page

5 נקודות בדרך לעיצוב מוצר מושלם

הנראות הוויזואלית של המוצר היא חלק מהותי בקבלת ההחלטה של הלקוח אם לרכוש אותו או לא לרכוש אותו. זו הסיבה שהמומחים המקצועיים בתחום זה יצרו כמה נקודות הכרחיות בדרך לעיצוב מוצר מושלם. בהתאם לתוואי הדרך הזה, קיים סיכוי סביר שהמוצר המעוצב יימכר בזכות איכותו וגם בזכות נראותו.


עיצוב מוצרים

תחום עיצוב המוצרים הוא נושא רחב ידיים שלומדים אותו בבתי ספר לעיצוב מוצרים כיוון שיש בו שילוב של אלמנטים רבים שמקצתם פסיכולוגיים וחלקם קשורים לאפיון, פיתוח ועיצוב של המוצר אשר משולבים יחד.


דרכים לעיצוב מוצר מושלם

  • השלב הראשון הוא שלב הרעיון. הלקוח מבקש לעצב עבורו מוצר מסוים על פי רעיון מקורי שמתרוצץ במוחו. הלקוח לא יודע איך לייצר אותו, אך הוא מאד רוצה שיגשימו לו את החלום כיוון שלדעתו עיצוב המוצר בדרך זו, יוביל למכירות רבות שלו. מומחי העיצוב יבדקו בדיקה ראשונית של היתכנות, לפני שיוצאים לדרך הארוכה של עיצוב המוצר.

  • השלב השני הוא אפיון של המוצר בהתאם להשראה, לפנטזיה ולרצון לחשוב מחוץ לקופסה. שלב האפיון הוא יסודי, בעל אלמנטים בסיסיים רבים ורצון להכיל את כל הרצונות של הלקוח בהתאם להיתכנות שנבדקה.

  • השלב השלישי הוא חשיבה על הביצוע בפועל. אם הדבר אפשרי, אם כן מאילו חומרים הדבר יבוצע ואם יהיה שימוש בטכנולוגיות חדשניות כדי להגיע למוצר מוגמר שתואם את הרצון של הלקוח ובהתאם לנראות שחשובה לו מאד. מתאימים את הקונספט העיצובי שיהיה הנכון ביותר בהתאם לסוג המוצר, למטרה ולשימוש שלו.

  • השלב הרביעי הוא בניית אב טיפוס, בדיקה של שיטות ייצור שונות, עם כמה סוגי חומרים וזאת כדי למצוא את השיטה האופטימלית והנכונה ביותר עבור המוצר הספציפי, תוך התחשבות במרב ההיבטים וההשלכות לכל אחת משיטות הייצור שהוצעו.

  • השלב החמישי הוא שלב עיצוב המוצר. מי שחווה למידה מעמיקה של קורס עיצוב גרפי. זו ההזדמנות של כל מעצב גרפי להראות את היכולות ואת היצירתיות שלו. הוא בונה נראות בגוונים מסוימים, עם איורים ואותיות בגופנים נעימים לעין. בזכות התוכנות החדשניות אפשר לבצע אין ספור שינויים ותוספות עד שמתקבל מוצר מוגמר לשביעות רצונם של כל אנשי הצוות המקצועיים.

עיצוב גרפי ומוצר

הלקוח שמעורה בכל מה שקורה בשלב עיצוב המוצר, מבקש לאורך הדרך בקשות שונות שהצוות מבצע אותן וגם לאחר שהוא מקבל את המוצר המוגמר יש לו לעיתים השגות כאלו ואחרות. צוותים מיומנים ומנוסים מכירים את ההתנהלות הזו וברור להם שכדי להגשים את החלום, המוצר צריך להיות בדיוק כפי שהלקוח דמיין אותו.


לכן הם מבצעים את כל השינויים הנדרשים ומציעים רעיונות מקוריים נוספים לשדרוג נראותו של המוצר וזאת לשיקול דעתו של המזמין. בסופו של דבר מתקבלת החלטה והמוצר המוגמר יוצא לדרך לייצור ולשיווק.


תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page