top of page

מעצב תעשייתי: הופך רעיון למוצר

בואו להכיר מה השלבים אותם עובר מעצב תעשייתי בדרך למוצר חדש.


יש לכם רעיון חדשני למוצר שאף אחד לא חשב עליו קודם? כזה שיכול לשדרג את רמת החיים או לשפר תהליך מסוים? אין ספק, אתם חייבים מעצב תעשייתי. תפקידו של המעצב לא רק להדריך אתכם בכל השלבים, אלא גם להיות בעל המקצוע שיעבור אתכם שלב אחר שלב החל מפיתוח הרעיון, ועד להפיכתו למוצר עובד עם לקוחות ומכירות.


השלב הראשון לאחר שהבנתם שיש לכם רעיון טוב שיכול להצליח, הוא למצוא מעצב תעשייתי שיעזור לכם לבדוק את הרעיון. המעצב לא מגיע לבד, אלא עם צוות מנוסה עם ניסיון בעבודות שונות, שיעשה בדיקת שוק למתחרים ולמוצרים דומים בשוק כדי לראות אם מוצר דומה או זהה כבר קיים.


מעצב התעשייתי פועל בהתאם לדרישות השוק השונות, עם משתנים שיהפכו אותו ליותר שימושי ועם הפונקציות הנדרשות.

השלב הבא יהיה לאפיין את המוצר שלכם, מה הפונקציות שיש בו, מה ייעודו, לאיזה טווחי גיל הוא מתאים וכיצד אפשר לייצר אותו בצורה הטובה ביותר. אך זה לא נגמר שם, ישנה כברת דרך שחיונית להצלחת המוצר העתידי שלכם והאינטגרציה של המוצר בשוק המכירות.


מעצב תעשייתי יזהה את הפוטנציאל ברעיון שלכם

לאחר אפיון מוצר וסקר שוק, מגיע השלב לפתח את הרעיון ותוך כדי לבחון את חומרי הגלם בהם תשתמשו למוצר ועלויות הייצור. ניתן בשלב זה להשיג מימון מהון עצמי או משקיע פוטנציאלי עבור פיתוח מוצר, הכל בהתאם לעלויות הצפויות. מעצב תעשייתי טוב ידע להעריך את משך הפיתוח המוערך וגם לתמחר אותו בהתאם.


אחד מהשלבים הבאים בפיתוח המוצר הוא שרטוט טכני של המוצר החדש כסקיצה ראשונית, איתה תוכלו לבחון את המפרט הבסיסי של המוצר החדש. עיצוב מוצר יכול להיות שרטוט או דגם תלת ממדי של המוצר, שיעזור לכם לראות הדגמה ויזואלית ובעזרתה תוכלו לשפר את הנראות של המוצר. כאשר מעצב תעשייתי מעצב מוצר חדש, הוא לוקח בחשבון את כל המשתנים האפשריים כגון ניתוחי שוק של מתחרים ועד כמה המוצר דומה או שונה מהמוצר שלהם.


אך לא רק בזה המעצב מתמקד, כי כדי להוציא את הרעיון למוצר לפועל, יידרש זמן לפיתוח ותכנון, שרטוט ועיצוב. בכל אחד משלבי עבודתו של המעצב הוא ינסה להבין מה היתרונות של המוצר החדש על פני המתחרים שלו, היכן הוא יכול להתבלט ולקסום יותר ללקוחות שיהיו מוכנים לשלם עליו.


ננסה להמחיש זאת באמצעות דוגמא מהעולם האמיתי.

נניח שאתם רוצים ליצור מוצר לבני גיל הזהב שיותר יעיל מלחצן מצוקה, אך לחצני מצוקה מתקדמים כבר קיימים בשוק הרחב.

איך תהפכו את המוצר שלכם לייחודי? מעצב תעשייתי בוחן את הפונקציות הקיימות ומשדרג אותן בזמן שהוא מעצב מוצר וזאת כדי להעניק יותר אפשרויות למשתמש.

יתכן שתרצו לשלב בתוך לחצן המצוקה החדשני גם מצלמה או אפילו מסך. כיצד תעשו זאת? כיצד תשלבו בין השלושה? כיצד תיצרו חוויית שימוש קלה ונוחה?


זוהי בדיוק עבודתו של המעצב התעשייתי. למצוא פתרונות חדשים, יעילים ונוחים לשימוש עבור פונקציות חדשות בהן אנו משתמשים בחיי היומיום.

זאת דוגמא מעולה לחשיבות של הוצאה לפועל של רעיון בטרם גיבוש אב טיפוס, שיכול לעזור לכם לכוון את המוצר שלכם בצורה טובה יותר.


מעצב תעשייתי תורם להצלחת המוצר

אז בין אם אתם יזמים בתחילת דרככם או אם אתם חלק מחברה גדולה ופעילה באחד מהשווקים בארץ או בחו"ל, מעצב תעשייתי איכותי יוכל לסייע לכם בשלבי פיתוח המוצר הבא שלכם.


לסיכום, כיום כולם כבר יודעים שמעצב תעשייתי חיוני להפיכת החלום למציאות.



תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page