top of page

כיצד מעצב מוצר מפתח מוצר חדש?

אם יש לכם רעיון טוב שאתם רוצים לפתח ולהביא לידי מימוש, ייתכן שבעל המקצוע שיכול לסייע לכם בכך הוא מעצב תעשייתי. עבודתו של מעצב תעשייתי היא להיות הידיים היצירתיות והמוח ממציא הפתרונות עבור שלבי הפיתוח השונים בחייו של מוצר חדש.


כיצד מתחילים פיתוח של מוצר חדש?

תהליך הפיתוח יכול להתחיל מנקודות פיתוח שונות, בהתאם לסוג המוצר ובחוזקות של היזם שהגה את הרעיון. כעת נמנה מהן נקודות הפתיחה השונות ואת היתרונות והחסרונות של כל אחת.


חוויית המשתמש - דרך הלקוח הסופי

במידה ונבחר להתחיל את תהליך הפיתוח דרך חוויית המשתמש הסופי, אנחנו נשים במרכז את הלקוח הפוטנציאלי שלנו וננסה להתאים עבורו את המוצר לפי הצרכים שלו. כדי שתהליך זה יעבור בצורה טובה כדאי לנו בתחילתו לבחור "פרסונה", מעין משתמש אולטימטיבי שיהיה זה שאליו נתאים את המוצר. כדי לבחור פרסונה נוכל לדמיין מה גיל הלקוח שלנו, מינו, מקום מגוריו, העדפות תרבותיות, סוג בילוי, דרך התנהלות יומיומית וכל פרטי אחר שיסייע לנו להגדיר את המשתמש ולהבין את העדפות השימוש שלו במוצר.

ככל שנדייק יותר בפרסונה שלנו ונבין אותו לעומק, כך נוכל להתאים עבורו את המוצר בצורה טובה יותר. לעיתים בשלב זה נרצה לעסוק מעין סקר שוק קצר או סקר משתמשים כדי שנוכל לבחון את ההנחות שלנו.



דרך הטכנולוגיה

עבור מוצרים שדורשים פתרון טכנולוגי מורכב וחדשני ייתכן ונרצה להתחיל דווקא מהנקודה הזו. אם אנחנו עדיין לא יודעים איך לבנות את המוצר או מה הטכנולוגיות בהן הוא עושה שימוש, נרצה לפני שנעבור לשלבים הבאים לפתור את הפן הטכנולוגי ולעבור את הגשר הזה לפני שנמשיך לשלבי פיתוח נוספים.

מכיוון שמציאת הפתרונות הטכנולוגיים יכול להיות תהליך ארוך ויקר, ניתן להיעזר בשירותיו של מעצב תעשייתי או מעצב מוצר כדי ליצור הדמיות או תכנון ראשוני איתו ניתן לגייס כספים


דרך הפטנט

במוצרים חדשניים רבים טמון רעיון חדש שיתכן ולא נעשה באותה הדרך קודם לכן. לאותם מקרים ניתן להתחילת את תהליך פיתוח המוצר דווקא מכיוון הפטנט ולא דרך שתי אפשרויות הפיתוח שמנינו קודם לכן. הדרך לפטנט יקרה יותר באופן משמעותי משתי הדרכים הקודמות. עם זאת, במידה ומדובר ברעיון מהפכני וליזם או החברה יש בטחון רב בהצלחתו אז הגשת פטנט היא אפשרות טובה שיכולה להניב רווחים עתידיים. בזמן הגשת הפטנט יצטרך היזם להגיש שרטוטים הנדסיים כמו גם טקסט מקיף אודות פעולת הפטנט, השימוש שלו והחדשנות.

לשם כך אנחנו ממליצין לפנות לעורך פטנטים או לעורך דין לענייני פטנטים שמתמחים בנושא וידעו להנחות אתכם בתהליך המורכב של הגשת הפטנט.


לסיכום, ישנה יותר מדרך אחת בה ניתן להתקדם בתהליכי פיתוח של מוצרים חדשים. כל יזם או חברה בוחרים את הדרך הנכונה ביותר עבורם הן מבחינה כלכלית והן מבחינת הדרך המתאימה ביותר לאותו מוצר ספציפי, כל מוצר דורש פיתוח שונה ושלבי התקדמות המתאימים לו.


במידה ואתם זקוקים לייעוץ ראשוני בפיתוח מוצרים חדשים אנחנו נשמח לעמוד לשירותכם ולהציע שיחת ייעוץ חינם.


תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page