top of page

אריזה חדשה? כך עושה זאת מעצב תעשייתי

ישנם בשוק לא מעט מוצרים איכותיים, כאלה הנמכרים לצד מוצרים "מוצלחים יותר", מוצרים שנראים כמעט זהים, העומדים באחת עם דומיהם מבחינת חומרי גלם, אך מוצרים אלו אינם זוכים למידת ההצלחה ומיצוי פוטנציאל המכירה הראוי. ולמה מוצרים באיכות שווה, לא זוכים למידת הצלחה במכירות, גם כשהם מוצעים לצרכן באותן נקודות מכירה?!

אחת הסיבות שיכולות להסביר זאת, הינה "האריזה"... כן, האריזה!

ממש כמו שלא ניגש לאוכל טעים שלא נראה טוב...



עיצוב, אומנות וצרכנות

מחקרים הוכיחו לא פעם כי עיצוב אריזות המוצרים משפיע באופן משמעותי על הרגלי הקניה של הצרכנים.

מוצר שמשווק באריזה מעוצבת היטב, נמכר היטב! מוצר דומה שנמצא על אותו המדף ואף מוצע באותו המחיר, נמכר בכמויות נמוכות לעומתו וזאת בשל עיצוב אריזה פחות מזמין. אם בצעצועים, אם בהנעלה, אם במוצרי בישום, ואם בכל מוצר אחר, האריזה נועדה למשוך את עינו של הצרכן.

עיצוב אריזות זו אומנות לכל דבר, אומנות המשלבת בין אלמנטים מסחריים, שיווקיים וגם כמובן, אומנות שטובה לעין.

יצרנים שאינם מקדישים את תשומת הלב הראויה לעיצוב אריזות מוצריהם, יגלו במוקדם או במאוחר שהתוצאה מכך היא לא טובה. לעיתים בעיצוב מוצלח של אריזה, משולבים גם תהליכי "השבחת נייר" מיוחדים, כמו: הבלטות, הטבעות, למינציה, לקה, צבעים מיוחדים, חיתוכי לייזר ועוד...


אריזה בולטת וייחודית לצד גילוי נאות

הצרכן הקלאסי לא תמיד מתעמק במאפייני המוצר, כך שברוב הפעמים, ההחלטה על קניית מוצר מתקבלת בו במקום, בהתאם לאריזה שנראית מושכת יותר ומתבלטת מאחרות.

יש לציין כי המעצב התעשייתי אחראי על שני היבטים בעיצוב האריזות:

מצד אחד - ההיבט הוויזואלי, העיצובי, התלת ממדי והמקורי.

ומצד שני - העריכה הגרפית שעל האריזה בהתאם לנדרש ע"פ חוק (גילוי נאות).


היצרנים מחויבים להעביר לצרכן מידע רלוונטי ומלא אודות המוצר, באופן שיהיה נגיש, קריא וברור על גבי אריזתו.

למשל, במוצרי מזון, על האריזה יפורטו כלל מרכיבי המוצר ובפרט מרכיבים אלרגניים. בצעצועי ילדים, כאלו העלולים לגרום לחנק בפעוטות, חובה לציין זאת על גבי אריזת המוצר כי הוא אינו מיועד לפעוטות (למשל מתחת לגיל 3).

לפיכך, יש לתת תשומת לב רבה ליצירת ייחודיות מבחינה שיווקית של מוצר ביחס לאריזות מוצרים אחרים וכן לתת דגש למתן גילוי נאות מפורט בעבור הצרכן. רק מעצב תעשייתי מקצועי ומנוסה, ישלב בין האספקטים העיצוביים והטכניים באופן מיטבי, שיגרום לעלייה במכירות המוצר.


עיצוב אריזה על ידי מעצב תעשייתי- חווית קניה

יש מוצרים שבהם האריזה היא בעלת חשיבות עליונה. בעיקר כשמדובר במותגים, המתומחרים ביחס יקר יותר למוצרים שאינם מותגים, הרי זה מתבקש שהאריזה תעוצב באופן המשדר יוקרה. מוצרי איפור, מוצרים בלעדיים, מוצרי חשמל, בישום איכותי, תכשיטים טובים ומוצרי "בוטיק". אריזה מעוצבת ויפה היא חלק בלתי נפרד מאיכות המוצר ולה תרומה הכרחית לצרכן בחוויית קניה מוצלחת.


האריזה צריכה לבטא את ערכי המותג בעיצוב, לכלול דימויים מושכים, כיתוב יפה, צילום או גרפיקה נאים. לצורך כך, יש לפנות לבעל מקצוע מנוסה, מעצב גרפי בעלי ידע רחב בעיצוב, בשיווק ובמיתוג, כגון מעצב תעשייתי המתמחה בעיצוב אריזות. רצוי לפנות לסטודיו בעל ותק, שיכול להציג בפניכם תיק עבודות \ דוגמאות לאריזות מוצלחות.

המעצב התעשייתי אחראי על התכנון הוויזואלי של האריזה ועל הגרפיקה וכמו כן, אחראי גם על תמחור וליווי היצרן עד לקבלת המוצר המוגמר. בין היתר, אריזה איכותית צריכה להגן על המוצר ולשמור עליו מפני פגמים ולהבטיח את תקינות המוצר בדרכו ללקוח / לצרכן.


תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page