top of page

חמש תכונות שחשוב שיהיו לכל מעצב תעשייתי

כשאתם מתחילים לחשוב על רעיון למוצר חדש, ובאים לחפש מעצב תעשייתי שיבין את הראש שלכם ויהפוך יחד אתכם את החלום למציאות, כדאי יהיה להשקיע את הזמן ולבחון את המעצבים התעשייתיים שמצאו חן בעיניכם ולבדוק האם קיימות בהם התכונות החשובות שאנו הולכים לפרט מטה. ההמלצה שלנו מתבססת על המון שנות נסיון וההבנה, שהמעצב התעשייתי שיהיה נכון לכם ולמוצר העתידי שלכם, צריך הרבה יותר מכישרון ותיק עבודות שירשים אתכם על מנת שהמוצר שאתם רוצים יקרום עור וגידים. אז מה התכונות שאתם מחפשים באיש המקצוע שיעצב עבורכם את המוצר עליו אתם חולמים? בואו נצלול!


יכולות אנליטיות גבוהות

נכון, יכולת אנליטית היא לא התכונה הראשונה שקופצת לכם לראש כאשר אתם חושבים על תחום העיצוב ועל מעצבים. אבל חשבו רגע על התהליך עצמו, על תוכנות השרטוט התלת מימדיות שבהם משתמש המעצב, על הצורך בהבנה הנדסית ועל היכולת לתת פתרון לאתגרים וסוגיות ההנדסיות, על היכולת לשוחח עם מהדנס מוצר בשפתו ויחד לחשוב על פיתוח המוצר בצורה המיטבית תוך עבודה משותפת. יש צורך בידע טכנולוגי בסיסי, הבנה בפיזיקה, מכניקה, חומרים ותכונותיהם.

מהנדס
מעצב תעשייתי חייב יכולות אנליטיות גבוהות

ידע במגוון תחומים וגמישות מחשבתית

הסיבה העיקרית שמעצב חייב להיות אדם אוטודידקט, סקרן ולמדן, היא מכיוון שהוא עובד עם לקוחות משפע עצום של תחומי תעשייה. הוא צריך להיות גם עם ידע רחב במגוון גדול של תחומים, גמישות מחשבתית וגם בעל היכולת ללמוד במהירות תחומים חדשים שהרי הוא אמור להבין את המוצר אותו נדרש לעצב, את קהל היעד שלו, את צורכי היצרן, את הטכנולוגיה, אופן השיווק. למעשה המעצב צריך לדעת למצוא שפה משותפת עם כל אנשי המקצוע בעסק על מנת להגיע למוצר המנצח.



ראש יצירתי וחשיבה חדשנית

טוב, יצירתיות זה מונח שנשמע לכם כבר קצת יותר מוכר וקשור לעולם העיצוב. וכוונתנו כמובן ליכולות היצירתיות של המעצב כאשר הוא חושב וממחיש באופן ויזואלי את רעיונותיו ונעזר בשם כך בשרטוט ורישום וכמובן גם בעיצוב התלת מימדי. אבל חשוב מכך, היצירתיות המשמעותית באה לידי ביטוי כאשר הוא מסוגל לראות את המוצר המוגמר עוד לפני שהלקוח מדמיין אותו, לראות את האופן המיטבי שבו יבוא לידי שימוש בידי קהל הלקוחות שלו, לדמיין את החדשנות והייחודיות של המוצר שתבדל אותו באופן מהותי מהמתחרים, את אופן השיווק שלו שיקפיץ את המכירות קדימה. ולאחר מכן כמובן, להביא אל הפועל את מה שיצר בראשו.


ראיה תרבותית עכשוית

חשוב להבין כי מטרת המעצב התעשייתי היא לענות על האתגרים, הצרכים ופתרון בעיות העולות מן המוצר אותו הוא מעצב - הרצון הוא לייצר מוצר שגם ויזואלית וגם פונקציונאלית יהיה הצלחה ושונה ממתחריו בשוק. אבל יותר מכך, המעצב מייצר אייקונים תרבותיים. מה זה אייקון תרבותי? הביטו למשל באייפד של Apple, מוצר זה מזוהה עם התרבות העכשווית ומייצג אותה. ומה עם הקוקה-קולה, החיפושית, הג'יפ, שעוני סווטש, פנדר סטראטוקסטר ונעלי אייר ג'ורדן? מעצב תעשייתי טוב, מצליח לייצר אייקונים כאלה. מוצר שהוא לא רק מוצר נחוץ ופונקציונאלית, אלא סמל תרבות אמיתי שאנשים מזוהים איתו.



הבנה בחווית משתמש

המעצב פשוט מוכרח להבין בעולם של חוווית המשתמש (UX), אחרת למוצר שלו אין ערך אמיתי בעולמו של הלקוח. הדרך שבה הלקוח חווה את המוצר היא מורכבת, מסועפת ובנויה ממגוון גדול של תחומים שיש לשים עליהם את הדעת ולהתחשב בהם בעת עיצוב המוצר. למשל, פסיכולוגיה של צבעים, קריאת סמלים, זיכרון קולקטיבי וקבוצתי, תסריטי תפעול, אינטראקציה ועוד.


תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page