top of page

מרעיון למוצר מנצח - כל מה שצריך לדעת

מאז תחילתה של המהפכה התעשייתית קיימת תחרות רבה בעולם היזמות בכלל ובעולם הפטנטים בפרט. התרחבות האפשרויות הטכנולוגיות במקביל לגידול בביקוש הצרכנים הוביל לכך שבשוק צצים יותר ויותר יזמים שרוצים להמציא את "המוצר הגדול הבא" ואם אפשר אז גם לעשות אקזיט בשלב מסוים. במקביל לכך, חברות קיימות מגדילות את היצע המוצרים שלהן. במילים אחרות, אחד מזין את השני - ככל שגדל הביקוש לעוד ועוד מוצרים על ידי הצרכנים השוק מגיב בהתאם ומגדיל את ההיצע מה שמגדיל את הביקוש.


זו בדיוק הסיבה שכיום יותר מתמיד יזמים רבים נוהרים להשתמש בשירותיהם של מעצבים תעשייתיים, ויש יזמים אשר רואים במעצב התעשייתי - "כלי שיווק" יעיל ואפקטיבי ביותר שנועד לממש ולהגדיל את היקף המכירות של מוצר חדש או פטנט.


מה עושה מעצב תעשייתי?

מעצב תעשייתי הוא בעל מקצוע שיודע כיצד להפוך רעיון תאורטי למוצר אמיתי. כל המוצרים שאתם מכירים ורואים סביבכם עברו את שלב העיצוב עד שהגיעו לבית הצרכנים, החל מהטלוויזיה המשוכללת שנמצאת בסלון ועד לבר המים החדשני שבמטבח שלך, מאחורי כל מוצר מוגמר ומפואר עומד מעצב תעשייתי ששקד על כל כפתור וכל פיקסל במסך.


איך מוצר נולד?

הרבה לפני שהמוצר מוגמר מופיע על המדפים הוא קודם כל מופיע "כרעיון" במוחו של הממציא או הלקוח. הממציא יכול להיות יזם , קבוצת יזמים או חברה קיימת שכבר פעילה בשוק המוצרים. שלב הפיתוח והעיצוב התעשייתי תקף לכל התחומים, לכן זה לא חשוב אם מדובר בתחום הרפואי, הטכנולוגי או הצבאי או מוצר מדף. כולם מתחילים עם רעיון חדש, ממשיכים עם תכנון ועיצוב תעשייתי ומסיימים בייצור המוצר במפעל.



ניתן להשתמש בשירותיו של מעצב תעשייתי בכמה שלבים לאורך תהליך הפיתוח. המעצב יכול לסייע בתהליך רישום הפטנט על ידי שליחת השרטוטים שיבדקו על ידי רשם הפטנטים. כמו כן בידי המעצב לתכנן את הקובץ שעליו יעבוד המהנדס בשלב תכנון תבניות הייצור. עבודה צמודה בשלב זה של המהנדסים והמעצבים היא קריטית היות ומדובר בסופו של דבר במוצר אחד ששני בעלי המקצוע עובדים עליו בו זמנית. לכן תקשורת טובה בין השניים תחסוך זמן יקר וכסף ללקוח. לדוגמא, כאשר המעצב מתעסק בעיצוב חוויית המשתמש של הצרכן, המהנדס מתכנן את אופי חיבור התבניות וזוויות חליצת התוצרים ממכונות הזרקת הפלסטיק.


השלב השלישי שבו יכול לתרום המעצב התעשייתי לתהליך הפיתוח הוא בשלב הצגת הרעיון לפני שוק הצרכנים או בפני משקיעים וחברות ליצירת שיתופי פעולה. מצגות גיוסי כספים דורשות שהיזמים יציגו את החזון שלהם בנוגע למוצר הסופי: כיצד יראה המוצר, אופן השימוש בו, חומרים , צבעוניות, מצבי פעולה שונים ועוד. הדמיה תלת ממדית טובה שיפיק המעצב תסייע בהמחשת החזון ובשלב גיוסי הכספים לרקימת שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים.

אותן הדמיות תלת ממדיות יכולות גם לסייע ברכישת לקוחות מוקדמים, ולהציג את המוצג לרכישה מוקדמת"Pre sale" עוד לפני יציאת המוצר הסופי לשוק.


תודה! נשוב אליכם בהקדם

יש לכם רעיון למוצר?

צרו קשר!

החלל החיצון

 יש לכם רעיון או מוצר?

מגיעה לכם שיחת יעוץ חינם!

Anchor 1
bottom of page